Groenten

Weet je niet goed waar je moet beginnen om superfoods in je leven in te voeren? Begin met bladgroenten. We weten allemaal dat we onze gezondheid versterken door meer groene groenten te eten, maar de meesten onder ons lukt dat niet door een druk leven. Maar met bijvoorbeeld sappen is dat wel mogelijk. Veel van de enorme voordelen van groenten kom...

Weet je niet goed waar je moet beginnen om superfoods in je leven in te voeren? Begin met bladgroenten. We weten allemaal dat we onze gezondheid versterken door meer groene groenten te eten, maar de meesten onder ons lukt dat niet door een druk leven. Maar met bijvoorbeeld sappen is dat wel mogelijk. Veel van de enorme voordelen van groenten komen het best tot hun recht als je ze rauw eet en dan zijn sappen de perfecte manier om bladgroenten te eten. Als je niet aan verse groenten kunt komen, is een lepel 'groentepoeder' van gedroogde groenten een goed alternatief. Je vindt ze als groentepoeder (greens) en als voedingssupplementen (capsules / tabletten).

Denk ook eens aan grassen en scheuten (kiemen) van de merken Peuleschil en Bodenschatze. Ze zijn eigenlijk de babyversies van bladgroenten en hebben dezelfde voordelen: zuiverend en veel essentiële mineralen en vitaminen. De kleine scheutjes hebben een groter voedingsgehalte (meer micronutrienten per calorie) dan volwassen groente, waardoor ze echt tot de superfoods gerekend worden. Kies voor scheuten zoals klaver, alfalfa en mungbonen. Tarwegras (wheat grass) en gerstegras (barley grass) zijn de bekendste grassoorten (vers of als poeder).

Dan hebben we nog de superwortelgroenten, zoals Klis (bitter) en Maca (mout-/aardachtig). Deze superfoods zijn behoorlijk krachtig qua werking en smaak en heb je maar een klein beetje van nodig (1 theelepel). De Yaconwortel is lekker zoet en kan je gerust meer van eten.

Meer >

Groenten

Scrollen